Przedszkole terapeutyczne "Niebieski Koralik"
O nas


Niebieski Koralik
„Niebieski koralik” to miejsce stworzone z serca i pasji. Specjalizujemy się w opiece nad dziećmi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, głównie ze względu na autyzm.
Zajęcia w naszym przedszkolu prowadzone są od godz. 8.00 do 16.00. W ramach godzin spędzanych na terenie placówki dziecko uczestniczy w intensywnym, kompleksowym programie terapeutyczno-edukacyjnym, indywidualnym dla każdego dziecka. Zajęcia prowadzone są w małych, 3 lub 4-ro osobowych grupach bądź indywidualnie (w zależności od poziomu funkcjonowania dziecka). Nasze sale swoim wystrojem przystosowane są do pracy z dziećmi z problemami koncentracji. Ściany, umeblowanie i wyposażenie sal są w stonowanych barwach, by dodatkowo nie rozpraszać dziecka i stworzyć wysoki komfort pracy dla każdego.
Sala integracji sensorycznej i fizjoterapii
W naszym przedszkolu prowadzona jest Terapia Integracji Sensorycznej w ramach zajęć indywidualnych. Odbywa się w specjalnie dostosowanej sali, na której znajduje się specjalistyczny sprzęt podwieszany oraz różnego rodzaju pomoce do terapii SI. Terapia SI jest niedyrektywną formą pracy, prowadzona jest w formie zabawy, by jak najbardziej rozwijać możliwości dziecka. Integracja sensoryczna to proces, w którym mózg informacje ze zmysłów przyjmuje, przesiewa i eliminuje, rozpoznaje, interpretuje oraz integruje z już posiadanymi aby następnie odpowiedzieć właściwą reakcją ruchową, działaniem, czyli zastosować je do użytku (wg definicji Jean Ayres, twórczyni teorii integracji sensorycznej).

Poprzez zmysły każdy z nas poznaje otaczający świat, chłoniemy obrazy, dźwięki, zapachy oraz smaki. Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego inaczej postrzega świat. Najczęstszymi objawami zaburzeń SI są nieprawidłowe reakcje na bodźce dotykowe, zaburzenia uwagi, opóźnienia w rozwoju ruchowym, zaburzenia mowy, trudności w uczeniu się. Kiedy odbiór bodźców jest nieprawidłowy dziecko jest pobudzone lub wycofane, jest lękliwe bądź nie odczuwa strachu, często się potyka, ma problemy z ubieraniem się, gryzie różne przedmioty, niechętnie myje zęby i włosy. Terapia prowadzona jest w oparciu o diagnozę SI, polegającą na obserwacji klinicznej i wywiadzie z rodzicami. Dla części dzieci wykonuje się też Południowo Kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej opracowane przez Jean Ayres.
Układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów:
Zmysły zewnętrzne:
– wzrokowe.
– słuchowe.
– węchowe.
– smakowe.
Zmysły wewnętrzne:
– dotykowe.
– proprioceptywne (czucie głębokie).
– przedsionkowe (zmysł równowagi, odbierający ruch).
Sale dydaktyczne
W naszych salach mogą Państwo znaleźć takie pomoce naukowe jak tablica interaktywna. Jest to urządzenie, które prezentuje wizualnie atrakcyjne treści i prowokuje dzieci do interaktywnej pracy. Tablica pozwala nauczycielowi uzupełnić lekcję o ciekawe materiały audiowizualne, uatrakcyjnić ją o interaktywne zadania, quizy, gry. Dzięki temu Państwa dziecko chętnie uczestniczy w zajęciach, zostaje pobudzona jego wyobraźnia oraz łatwiej zapamiętuje przekaz zajęć, a dzięki temu ćwiczą swoją koncentrację i spostrzegawczość. Kolejną naszą pomocą jest interaktywny dywan. Jest to multimedialna pomoc edukacyjna, która umożliwia dzieciom udział w grach edukacyjnych oraz ćwiczeniach. Dzięki takim zabawom dzieci kształcą koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość, refleks, skupienie uwagi i wiele innych funkcji rozwojowych. Każda z sal wyposażona jest w niezbędne narzędzia dydaktyczne oraz meble dostosowane do dzieci. Kolory w pomieszczeniach są pastelowe i stonowane, aby nie wywoływać u dziecka niepożądanych emocji.
