Przedszkole Terapeutyczne

Pracują u nas

Niebieski Koralik

Terapeuci

Dyrektor - Izabela Picheta

Absolwentka studiów doktoranckich psychologii na Uniwersytecie Gdańskim, absolwentka studiów magisterskich pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Gdańskim, rewalidator upośledzonych umysłowo, doświadczony terapeuta behawioralny dzieci autystycznych.

Certyfikowany diagnosta ADOS-2. 

Ukończyła liczne szkolenia z zakresu pracy z dziećmi z deficytami rozwojowymi, m.in.:

– Uprawienia do wykorzystywania narzędzia do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia (KORP,KOZE)
– Diagnoza Funkcjonalna PEP-R;
– 3-stopniowe szkolenie z zakresu Terapii Behawioralnej Dzieci i Młodzieży Autystycznej;
– Strategie Postępowania Wobec Trudnych Zachowań Osób ze Spektrum Autyzmu;
– Teoria Umysłu z Uwzględnieniem Aspektu Komunikacji;
– Udział w licznych konferencjach naukowych.

Maja Picheta-Grychnik

Pedagog specjalny.

Ukończyła 3-letnie studia licencjackie na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku lingwistyka stosowana z przygotowaniem pedagogicznym, 2-letnie studia magisterskie na kierunku pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka oraz studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej. Terapeuta z kilkuletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z autyzmem oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Swoje doświadczenie zdobywała od początku istnienia „Niebieskiego Koralika” pod okiem niezawodnej Pani Dyrektor Izabeli. 

Certyfikowany diagnosta KORP. Ukończyła liczne szkolenia w celu podnoszenia swoich kwalifikacji: Trening Umiejętności Społecznych, II-stopniowe szkolenie  AAC – Komunikacja alternatywna i zastępcza, III-stopniowy kurs terapii behawioralnej czy Ruch Rozwijający wg Weroniki Sherborne.

W naszym przedszkolu jest prawą ręką Pani Dyrektor i pierwszą osobą do kontaktu z Państwem. Prowadzi zajęcia metodą Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne, a także przeprowadza diagnozy testem KORP.

Ilona Pagórska

Pedagog specjalny.

Katarzyna Szymakowicz

Psycholog.

Absolwentka 5- letnich studiów magisterskich na kierunku psychologia oraz studiów podyplomowych na kierunku: Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spectrum autyzmu. Po studiach odbyła półroczny staż w Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej gdzie była członkiem Zespołu orzekającego. Posiada doświadczenie w pracy terapeutycznej z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami i zaburzeniami neurorozwojowymi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w placówkach ogólnodostępnych oraz integracyjnych. Uczestniczyła w wielu kursach i szkoleniach dotyczących terapii behawioralnej dzieci z autyzmem i to właśnie jej elementy wykorzystuje w codziennej pracy terapeutycznej. Kieruje się zasadą, że dzieci z autyzmem to przede wszystkim dzieci. Autyzm jest częścią ich sposobu funkcjonowania, ale nie stanowi pełnej definicji ich osoby.

Małgorzata Lewicka

Pedagog specjalny.

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Pedagogika specjalna. Ukończyła 3-letnie studia licencjackie o specjalności oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną oraz 2- letnie studia magisterskie uzupełniające wiedzę z zakresu edukacji i terapii osób z autystycznego spektrum zaburzeń. Ukończyła szkolenie prowadzone przez Instytut Nauk Stosowanych – Jak pracować z zachowaniami trudnymi. W pracy terapeutycznej kieruje się podejściem holistycznym z uwzględnieniem neuroróżnorodności.

Klaudia Klimaszewska

Psycholog, terapeuta pracujący w nurcie SAZ.

Klaudia Duliban

Pedagog specjalny, neurologopeda, terapeuta SI.

 W ramach studiów ukończyła specjalizacje: pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika oraz wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością. Odbyła kurs terapii behawioralnej w ramach Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego dotyczące Stosowanej Analizy Zachowania w Krakowie oraz posiada kwalifikacje z zakresu Terapii Ręki. Wcześniejsze doświadczenia nabyła jako terapeuta w Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej w Gdańsku oraz publicznych placówkach edukacyjnych zajmujących się terapią i edukacją dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Dzięki ukończonym szkoleniom oraz stałej superwizji pod kierunkiem Dr Magdaleny Grycman – specjalisty ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej posiada praktyczną znajomość i umiejętności prowadzenia terapii i edukacji użytkowników AAC – komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Dzięki swojej nieustannej pracy w dążeniu do celu uzyskała rekomendację pani dr Magdaleny Grycman.

Kamila Bławat

Pedagog specjalny.

Ukończyła 3-letnie studia licencjackie na kierunku Pedagogika specjalna o specjalności oligofrenopedagogika z surdopedagogiką oraz 2-letnie studia magisterskie na kierunku Pedagogika specjalna. W trakcie studiów odbyła praktyki w placówkach integracyjnych i terapeutycznych. Uczestniczyła w III-stopniowym kursie doskonalącym ,,Terapia behawioralna dla dzieci z autyzmem”. Praca z podopiecznymi wciąż uczy jej nowych rzeczy i daje motywacje do dalszej pracy. 

Aleksandra Czuń

Psycholog.

Agnieszka Nizińska

Pedagog specjalny.

Absolwentka studiów magisterskich na UWM w Olsztynie na kierunku Pedagogika opiekuńcza oraz studiów podyplomowych z Terapii i diagnostyki psychopedagogicznej oraz podyplomowe studia z zakresu pedagogiki specjalnej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w gimnazjum, domu dziecka, świetlicy Socjoterapeutycznej oraz opiece nad osobami niepełnosprawnymi ruchowo i z niepełnosprawnością intelektualną. 

Rozpoczyna swoją pracę z dziećmi ze spektrum autyzmu w związku z tym odbywa szkolenia m. in. dotyczące skutecznej terapii dziecka z autyzmem czy trudnych zachowań u osób z ASD. 

Uwielbia pracować z dziećmi, pragnie podnosić swoje kwalifikacje by jak najlepiej pomagać dzieciom i rozumieć ich potrzeby. 

Prywatnie żona i mama dwóch córek. Zgłębia swoją wiedzę czytając dużo literatury z zakresu pedagogiki, psychologii a także historii.

Alicja Sakra-Leśniańska

Fizjoterapeuta.

Jestem magistrem fizjoterapii, certyfikowanym terapeutą NDT Bobath, Bobath Baby oraz Integracji Sensorycznej (SI). Mam wieloletnie doświadczenie w terapii dzieci i niemowląt. Stale podnoszę kwalifikacje zawodowe na kursach tematycznych. W terapii małych pacjentów skupiam się na celu i dokładam wszelkich starań, aby go osiągnąć.

Adriana Koniecka

Psycholog.

Absolwentka 5-cio letnich studiów magisterskich na kierunku psychologia o specjalności psychologia dzieci i młodzieży. 

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała podczas pracy w żłobku i przedszkolu oraz na praktykach w szkole podstawowej. 

Ukończyła 3-stopniowy kurs terapii behawioralnej.

Zuzanna Stanny

Logopeda o specjalizacji Neurologopedia.

Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Uzyskała tytuł magistra logopedii ze specjalnością neurologopedia i wczesna interwencja. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała podczas praktyk w przedszkolach integracyjnych oraz gabinecie prywatnym. Pracowała z pacjentami z afazją oraz autyzmem. W pracy najważniejsze jest dla niej budowanie pozytywnej relacji z pacjentem. Ukończyła kurs: „Masaż Shantala w aspekcie logopedycznym- praca z niemowlęciem i małym dzieckiem”.

Monika Dziewanowska

Pomoc nauczyciela.

Doświadczenie zdobyłam pracując w przedszkolu jako pomoc nauczyciela. Praca z dziećmi nigdy nie jest monotonna. W dzieciach urzeka mnie ich bezinteresownosć i spontaniczność.  Praca z nimi daje mi dużo satysfakcji, przede wszystkim gdy odwdzięczają się radością i zaufaniem.

Prywatnie mama dwóch córek.

Viktoria Zhulova

Pomoc nauczyciela.

Monika Pylak

Pomoc nauczyciela.

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała pracując w Przedszkolu w różnych grupach wiekowych. Na codzień wspiera prace terapeutów z dziećmi. Prywatnie jest mamą 13-letniego chłopca co pozwala jej jeszcze lepiej rozumieć emocje dzieci oraz wychodzić na przeciw ich potrzebom. Aby wykonywać swoje obowiązki jak najlepiej ukończyła III- stopniowy kurs doskonalący „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem”.

Karolina Leninowska

Pomoc nauczyciela.

Od dziecka mówiłam, że będę pracować w przedszkolu. Teraz to realizuję. Każdego dnia odkrywam w małym człowieku coś nowego, ciekawego. Jestem tu, aby rozumieć, słuchać i pomagać. 

Prywatnie żona i mama nastolatki:)

Magdalena Malinowska

Pomoc nauczyciela.

Doświadczenie zdobyłam realizując drugi rok opieki wytchnieniowej jako opiekun osoby niepełnosprawnej, prywatnie jestem szczęśliwą mama trójki dzieci ( w tym bliźniaczek) co dodatkowo pomogło mi poznać potrzeby dzieci i radzenie sobie w kryzysowych sytuacjach.

Magda Czyżewska

Pomoc nauczyciela.

Swoje całe zawodowe doświadczenie zdobywałam pracując w przedszkolu jako pomoc, a bycie mamą dwójki sprawia, że lepiej rozumiem dzieci i potrafię reagować w sytuacjach dnia codziennego. Uwielbiam pracę z dziećmi, ich radość i szczęście jest dla mnie priorytetem.