Przedszkole Terapeutyczne

Pracują u nas

Niebieski Koralik

Terapeuci

Dyrektor - Izabela Picheta

Absolwentka studiów doktoranckich psychologii na Uniwersytecie Gdańskim, absolwentka studiów magisterskich pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Gdańskim, rewalidator upośledzonych umysłowo, doświadczony terapeuta behawioralny dzieci autystycznych.

Certyfikowany diagnosta ADOS-2. 

Ukończyła liczne szkolenia z zakresu pracy z dziećmi z deficytami rozwojowymi, m.in.:

– Uprawienia do wykorzystywania narzędzia do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia (KORP,KOZE)
– Diagnoza Funkcjonalna PEP-R;
– 3-stopniowe szkolenie z zakresu Terapii Behawioralnej Dzieci i Młodzieży Autystycznej;
– Strategie Postępowania Wobec Trudnych Zachowań Osób ze Spektrum Autyzmu;
– Teoria Umysłu z Uwzględnieniem Aspektu Komunikacji;
– Udział w licznych konferencjach naukowych.

Maja Picheta-Grychnik

Ukończyła 3-letnie studia licencjackie na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku lingwistyka stosowana z przygotowaniem pedagogicznym oraz 2-letnie studia magisterskie na kierunku pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka. Terapeuta z kilkuletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z autyzmem oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Swoje doświadczenie zdobywała od początku istnienia „Niebieskiego Koralika” pod okiem niezawodnej Pani Dyrektor Izabeli. 

Certyfikowany diagnosta KORP. Ukończyła liczne szkolenia w celu podnoszenia swoich kwalifikacji: Trening Umiejętności Społecznych, II-stopniowe szkolenie  AAC – Komunikacja alternatywna i zastępcza, III-stopniowy kurs terapii behawioralnej czy Ruch Rozwijający wg Weroniki Sherborne.

W naszym przedszkolu jest prawą ręką Pani Dyrektor i pierwszą osobą do kontaktu z Państwem. Prowadzi zajęcia muzyczno-taneczne, zajęcia metodą Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne, a także przeprowadza diagnozy testem KORP.

Patrycja Pieniążczak

Terapeutka, pedagożka. Absolwentka studiów licencjackich na kierunku Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza. Ukończyła studia magisterskie – kierunek Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z kształceniem integracyjnym. Terapeutka zajęciowa. Odbyła szkolenie w zakresie Terapii ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia,  Trener Grafomotoryki. Od 2013 roku nabywała duże doświadczenie w pracy z dziećmi. Od 2015 roku wspiera i pogłębia swoją wiedzę w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu i uczniem niepełnosprawnym . Od 2017 roku rozpoczęła pracę jako nauczyciel i terapeuta indywidualny w przedszkolu integracyjnym w Gdańsku. Szczęśliwa żona i matka dwóch córek. W wolnym czasie aktywnie spędza czas ze swoją rodziną.

Katarzyna Szymakowicz

Absolwentka 5- letnich studiów magisterskich na kierunku psychologia oraz studiów podyplomowych na kierunku: Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spectrum autyzmu. Po studiach odbyła półroczny staż w Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej gdzie była członkiem Zespołu orzekającego. Posiada doświadczenie w pracy terapeutycznej z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami i zaburzeniami neurorozwojowymi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w placówkach ogólnodostępnych oraz integracyjnych. Uczestniczyła w wielu kursach i szkoleniach dotyczących terapii behawioralnej dzieci z autyzmem i to właśnie jej elementy wykorzystuje w codziennej pracy terapeutycznej. Kieruje się zasadą, że dzieci z autyzmem to przede wszystkim dzieci. Autyzm jest częścią ich sposobu funkcjonowania, ale nie stanowi pełnej definicji ich osoby.

Małgorzata Lewicka

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Pedagogika specjalna. Ukończyła 3-letnie studia licencjackie o specjalności oligofrenopedagogika z terapią pedagogiczną oraz 2- letnie studia magisterskie uzupełniające wiedzę z zakresu edukacji i terapii osób z autystycznego spektrum zaburzeń. Ukończyła szkolenie prowadzone przez Instytut Nauk Stosowanych – Jak pracować z zachowaniami trudnymi. W pracy terapeutycznej kieruje się podejściem holistycznym z uwzględnieniem neuroróżnorodności.

Klaudia Klimaszewska

Psycholog

Klaudia Duliban

Magister pedagogiki specjalnej. W ramach studiów ukończyła specjalizacje: pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika oraz wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością. Odbyła kurs terapii behawioralnej w ramach Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego dotyczące Stosowanej Analizy Zachowania w Krakowie oraz posiada kwalifikacje z zakresu Terapii Ręki. Wcześniejsze doświadczenia nabyła jako terapeuta w Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej w Gdańsku oraz publicznych placówkach edukacyjnych zajmujących się terapią i edukacją dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Dzięki ukończonym szkoleniom oraz stałej superwizji pod kierunkiem Dr Magdaleny Grycman – specjalisty ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej posiada praktyczną znajomość i umiejętności prowadzenia terapii i edukacji użytkowników AAC – komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Dzięki swojej nieustannej pracy w dążeniu do celu uzyskała rekomendację pani dr Magdaleny Grycman.

Kamila Bławat

Ukończyła 3-letnie studia licencjackie na kierunku Pedagogika specjalna o specjalności oligofrenopedagogika z surdopedagogiką oraz 2-letnie studia magisterskie na kierunku Pedagogika specjalna. W trakcie studiów odbyła praktyki w placówkach integracyjnych i terapeutycznych. Uczestniczyła w III-stopniowym kursie doskonalącym ,,Terapia behawioralna dla dzieci z autyzmem”. Praca z podopiecznymi wciąż uczy jej nowych rzeczy i daje motywacje do dalszej pracy. 

Anna Kossakowska

Absolwentka 3-letnich studiów licencjackich na kierunku pedagogika opiekuńcza oraz 2-letnich studiów magisterskich na kierunku diagnostyka pedagogiczna z edukacją międzykulturową. Ukończyła również studia podyplomowe z edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. 

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała podczas pracy w przedszkolu integracyjnym.

Dominika Maliszewska

Absolwentka Uniwersystetu Gdańskiego na kierunku psychologia ze specjalnością psychoseksuologiczną. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zaczęła zbierać już w trakcie studiów, odbyła praktyki psychologiczne i pedagogiczne w placówkach integracyjnych i terapeutycznych. Ukończyła z wyróżnieniem kurs nauczycielski w Polskim Centrum Montessori. Pracowała zarówno w żłobku jak i przedszkolu prowadzonych zgodnie z duchem pedagogiki Marii Montessori oraz NVC. Ukończyła kurs TSR w Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.

W swojej pracy kieruje się szacunkiem do drugiej osoby, jest ciekawa i otwarta na innych. Stara się podejść indywidualnie do każdej jednostki, by jak najlepiej dopasować oddziaływania terapeutyczne. Praca z dziećmi wciąż uczy jej nowych rzeczy, zachwytu nad światem i daje pozytywną energię do działania. Uwielbia zdobywać nową wiedzę i stale podnosić swoje kwalifikacje.

Agnieszka Nizińska

Absolwentka studiów magisterskich na UWM w Olsztynie na kierunku Pedagogika opiekuńcza oraz studiów podyplomowych z Terapii i diagnostyki psychopedagogicznej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w gimnazjum, domu dziecka, świetlicy Socjoterapeutycznej oraz opiece nad osobami niepełnosprawnymi ruchowo i z niepełnosprawnością intelektualną. 

Rozpoczyna swoją pracę z dziećmi ze spektrum autyzmu w związku z tym odbywa szkolenia m. in. dotyczące skutecznej terapii dziecka z autyzmem czy trudnych zachowań u osób z ASD. 

Uwielbia pracować z dziećmi, pragnie podnosić swoje kwalifikacje by jak najlepiej pomagać dzieciom i rozumieć ich potrzeby. 

Prywatnie żona i mama dwóch córek. Zgłębia swoją wiedzę czytając dużo literatury z zakresu pedagogiki, psychologii a także historii.

Alicja Sakra-Leśniańska

Jestem magistrem fizjoterapii, certyfikowanym terapeutą NDT Bobath, Bobath Baby oraz Integracji Sensorycznej (SI). Mam wieloletnie doświadczenie w terapii dzieci i niemowląt. Stale podnoszę kwalifikacje zawodowe na kursach tematycznych. W terapii małych pacjentów skupiam się na celu i dokładam wszelkich starań, aby go osiągnąć.

Adriana Koniecka

Absolwentka 5-cio letnich studiów magisterskich na kierunku psychologia o specjalności psychologia dzieci i młodzieży. 

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała podczas pracy w żłobku i przedszkolu oraz na praktykach w szkole podstawowej. 

Ukończyła 3-stopniowy kurs terapii behawioralnej.

Zuzanna Stanny

Logopeda o specjalizacji Neurologopedia.

Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Uzyskała tytuł magistra logopedii ze specjalnością neurologopedia i wczesna interwencja. Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała podczas praktyk w przedszkolach integracyjnych oraz gabinecie prywatnym. Pracowała z pacjentami z afazją oraz autyzmem. W pracy najważniejsze jest dla niej budowanie pozytywnej relacji z pacjentem. Ukończyła kurs: „Masaż Shantala w aspekcie logopedycznym- praca z niemowlęciem i małym dzieckiem”.

Sylwia Moga-Stachula

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego. Uzyskała tytuł mgr pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych.Specjalista z zakresu logopedii, pedagogiki specjalnej, wczesnej edukacji oraz doradztwa zawodowego i rodzinnego.

logopeda, pedagog specjalny, certyfikowany diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej, diagnosta KORP, KOLD, KOJD-AFA, specjalista ds. elektrostymulacji w logopedii, specjalista ds. Screeningowego Audiometru Tonalnego SAT II, diagnosta słuchowego przetwarzania centralnego, diagnosta sprawności słuchu obwodowego, terapeuta ręki.

Doświadczenie w pracy logopedy i pedagoga zdobyła w placówkach oświatowych i medycznych. Stale doskonali swoje kwalifikacje licznymi szkoleniami związanymi m.in. z terapią behawioralną osób z autyzmem, terapią ręki i problematyką zaburzeń lękowych oraz afektywnych.

Pracuje z dorosłymi i dziećmi w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieżą z różnego typu trudnościami edukacyjnymi. Prowadzi zajęcia indywidualne dla pacjentów z afazją motoryczną, mutyzmem wybiórczym, autyzmem. Pracuje z dorosłymi pacjentami z chorobami neurologicznymi.

Marlena Smolińska

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Gdańskim o specjalności psychologia dzieci i młodzieży. Doświadczenie w pracy z dziećmi zaczęła zdobywać już podczas studiów pracując w przedszkolach, również terapeutycznych. Uzyskała także certyfikat diagnosty KORP oraz KOZE. Ukończyła szkolenie Trenera Metod Relaksacyjnych dla Dzieci.

Jej pasją jest praca z dziećmi, a ich uśmiech zachęca do pogłębiania wiedzy. Relacja z dzieckiem umożliwia poszerzenie możliwości patrzenia na świat. 

Monika Pylak

Pomoc nauczyciela.

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała pracując w Przedszkolu w różnych grupach wiekowych. Na codzień wspiera prace terapeutów z dziećmi. Prywatnie jest mamą 13-letniego chłopca co pozwala jej jeszcze lepiej rozumieć emocje dzieci oraz wychodzić na przeciw ich potrzebom. Aby wykonywać swoje obowiązki jak najlepiej ukończyła III- stopniowy kurs doskonalący „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem”.

Alina Lellek

Pomoc nauczyciela.

Nasza niezawodna Ciocia Alinka. Dba aby w przedszkolu wszystkie brzuszki były pełne, a każdy z Tygrysków Pani Klaudii uśmiechnięty:)

Magdalena Malinowska

Pomoc nauczyciela.

Doświadczenie zdobyłam realizując drugi rok opieki wytchnieniowej jako opiekun osoby niepełnosprawnej, prywatnie jestem szczęśliwą mama trójki dzieci ( w tym bliźniaczek) co dodatkowo pomogło mi poznać potrzeby dzieci i radzenie sobie w kryzysowych sytuacjach.

Magda Czyżewska

Pomoc nauczyciela.

Swoje całe zawodowe doświadczenie zdobywałam pracując w przedszkolu jako pomoc, a bycie mamą dwójki sprawia, że lepiej rozumiem dzieci i potrafię reagować w sytuacjach dnia codziennego. Uwielbiam pracę z dziećmi, ich radość i szczęście jest dla mnie priorytetem.

Karolina Lenikowska

Pomoc nauczyciela.

Od dziecka mówiłam, że będę pracować w przedszkolu. Teraz to realizuję. Każdego dnia odkrywam w małym człowieku coś nowego, ciekawego. Jestem tu, aby rozumieć, słuchać i pomagać. 

Prywatnie żona i mama nastolatki:)