Przedszkole terapeutyczne "Niebieski Koralik"

Jakie zajęcia prowadzimy ?

465266944_1134740038135204_7739239475060255557_n

Terapia pedagogiczna

W małych grupach prowadzimy terapię, która odpowiada na potrzeby dzieci z autyzmem. Wykorzystujemy przy tym wszystkie najlepsze systemy edukowania i zapewniamy dziecku możliwie najwyższy poziom niezależności. Wykorzystujemy różne techniki, metody w różnych kombinacjach, w zależności od potrzeb i zdolności poszczególnych dzieci. Pomagamy Państwa dzieciom w zrozumieniu otaczającego ich świata, nabyciu umiejętności komunikowania się, dzięki którym będą mogły rozumieć innych ludzi i dajemy im, na ile jest to możliwe, niezbędnych kompetencji, które pozwolą na dokonywanie wyborów dotyczących ich własnego życia.

IMG_6015

Integracja Sensoryczna

Integracja sensoryczna jest to proces, podczas którego wszystkie zmysły dziecka wysyłają informacje do ośrodkowego układu nerwowego. Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego  inaczej postrzega świat. Podczas terapii oceniamy i testujemy przepływ tych bodźców. Terapię Integracji Sensorycznej prowadzimy indywidualnie, w naszej Sali, która jest wyposażona w odpowiedni sprzęt. Integracja sensoryczna jest procesem, którym możemy badać i oceniać nieprawidłowego przebiegu zachowania dziecka. Terapię przeprowadzamy w formie zabawy, aby dziecko mogło jak najbardziej rozwinąć swoje możliwości.

272c8222-f48c-413b-91d4-baedac88f9be

Trening Umiejętności Społecznych

TUS to zajęcia dla wszystkich dzieci, które doświadczają trudności w sferze emocjonalno-społecznej. Zajęcia odbywają się grupowo, tak, by dzieci mogły w naturalnym dla siebie środowisku ćwiczyć pożądane i społecznie akceptowane zasady życia codziennego.

Terapeutki prowadzące TUS skupiają się na odgrywaniu ról, scenek dotyczących emocji, zachowań. Dzieci poprzez swobodną rozmowę i naśladowanie w przystępny dla siebie sposób uczą się współpracy oraz prawidłowych reakcji.

3620aeda-cb97-4fb1-8f5f-5db2a061c9fa

Terapia Logopedyczna

Dzieciom z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną czy niedosłuchem towarzyszy często opóźniony rozwój mowy. Występują też zaburzenia o typie afazji dziecięcej, przejawiające się problemami z mową czynną i jej rozumieniem. Terapie rozpoczyna się od obserwacji i przebadania wszystkich aspektów związanych z nadawaniem i odbieraniem komunikatu werbalnego. U naszych najmłodszych, niemówiących pociech sprawdza się występowanie odruchów, umiejętność spożywania pokarmów i przyjmowania płynów. Badany jest zgryz i uzębienie dziecka, ponadto budowa i sprawność narządów mowy. Kolejnym, ważnym aspektem jest sprawdzenie rozumienia tzw. mowy biernej. U dzieci mówiących badana jest zdolność powtarzania samogłosek, sylab, wyrazów i zdań, umiejętność budowania zdań oraz opowiadania. Ważna jest spójność i logiczność wypowiedzi. Obserwuje się także na jakim poziomie prezentuje się mowa spontaniczna dziecka. Istotnym elementem terapii jest wprowadzenie alternatywnych lub wspomagających metod komunikacji, m.in. Programu Rozwoju Komunikacji Makaton oraz PCS-ów naszym niemówiącym dzieciom.

430069471_966598908282652_4063483304768261850_n

Terapia psychologiczna

Forma terapii indywidualnej, gdzie wykwalifikowany psycholog dziecięcy pracuje nad trudnościami natury psychicznej dziecka.

Podczas spotkań w spokojnej i empatycznej atmosferze terapeuta wraz z podopiecznym przepracowują trudne dla niego emocje. Praca indywidualna polega na stymulowaniu rozwoju psychicznego dziecka, nauce pokonywania trudności emocjonalnych oraz wyposażaniu dziecka w skuteczne narzędzia do radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.

d5f1be40-94f5-4fc3-bf7c-e5217e55162a 2

Terapia ręki

W terapii tej usprawniamy małą motorykę, czyli ruchy rąk, dłoni i palców. Przed każdą terapią diagnozujemy dziecko, w jakim stopniu występują u niego utrudnienia. Terapię prowadzimy indywidualnie lub łączymy ją z terapią sensoryczną. W terapii usprawniamy zdolności manualne dziecka od palców po obręcz barkową. W zależności od zaburzeń nasza terapia opiera się na wzmacnianiu mięśni kończyn górnych, stymulacji czucia, zdolności chwytu, kontroli wzrokowo-ruchowej oraz pracy oburącz. Najwyższą umiejętnością, jaką ręka, osiąga jest grafomotoryka, czyli sprawność manualna ręki podczas czynności takich jak pisanie i rysowanie. Podczas zajęć usprawniamy całą rękę oraz rozwijamy świadomość ciała. Wszystkie elementy terapii dobrane są odpowiednio do poziomu manualnego dziecka oraz prowadzone są w formie zabawy z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych, oraz na Sali sensorycznej.

Screenshot

Sensoplastyka

Forma terapii grupowej. Jak twierdzi sama autorka autorskiej metody Sensoplastyka – jej nadrzędnym celem jest wspieranie rozwoju kompetencji intra- i interpersonalnych.

Zadaniem terapeuty prowadzącego zajęcia jest stworzenie takiej przestrzeni, w której dzieci będą mogły rozwijać tak niezbędne im w życiu kompetencje jak: samoświadomość, decyzyjność, kreatywność, wiarę we własne możliwości czy konsekwencję podejmowanych działań.

437897750_996418045300738_6535929067207352967_n

Ruch rozwijający Weroniki Sherborne

Jest to metoda, dzięki której dziecko podczas aktywności fizycznej poznaje swoje ciało. Dzięki temu działaniu maluch współdziała z drugą osobą oraz współpracuje z grupą. Dziecko w czasie zajęć poprzez ruch wyzwala swoje emocje i wyraża swoją osobę. Zajęcia w tej metodzie ruchu są dostosowane do pięciu kategorii wyszczególnionych na podstawie definicji ruchu. Dwie pierwsze to ruch prowadzący do poznania schematu własnego ciała, umiejscowienia poszczególnych części ciała w przestrzeni, które powalają na stopniowe poznanie możliwości ruchowych. Trzecia kategoria to ruch prowadzący do umiejętności nawiązywania relacji z drugim człowiekiem, dzięki któremu budowane jest zaufanie. Czwarta kategoria kształtuje umiejętności pracy zespołowej i działania w grupie. Ostatnia to ruch kreatywny, dający umożliwiający swobodną ekspresję osobowości dziecka. Zajęcia są tak skonstruowane, że mogą Państwo kontynuować je również w domu.